שיווק נכון
מהו שיווק גרוע ומהו שיווק נכון? / מאת יואב ברנזון
שיווק גרוע
שיווק גרוע הוא להשקיע זמן רב וכסף רב בפרסום העסק שלכם. שיווק גרוע הוא לדבר על העסק שלכם, במקום לעסוק במה שאתם יודעים. אנשים רבים מאמינים – בטעות – כי עסק טוב חייב להיות משווק נכון, וכי יש להשקיע בשיווק העסק לא פחות ואולי אף יותר מאשר בעסק עצמו.
למעשה, שיווק של עסק הוא בזבוז זמן, ויש להשקיע בכך מעט מאוד. כמעט כל העסקים המצליחים והמשגשים באמת אינם משקיעים בשיווק העסק שלהם כמעט דבר. זכרו, כשאין לכם משהו באמת טוב למכור – אתם הופכים למשווקים.
שיווק נכון
עסק טוב מוכר את עצמו – מעצמו. העיסוק עצמו מביא לקוחות, מושך תשומת לב והערכה, יוצר שם ומוניטין טוב ומבטיח עבודה ופרנסה לשנים רבות. שיווק טוב הוא להיות עסק טוב באמת המציע שירותים מעולים בסטנדרט קבוע ויציב.
מקצוענים אינם משווקים את עצמם ואינם זקוקים לשווק את עצמם. שמם הולך לפניהם בזכות הכישורים שלהם והעבודה המצויינת שהם עושים במשך שנים על גבי שנים.
מלכודת השיווק
בעידן המודרני עסקים רבים מתפתים ליחצן ולשווק את עצמם באופן אגרסיבי. הם משקיעים בשיווק כסף גדול, נכנסים לעומסים כלכליים ואינם מגיעים לעולם לרווחיות אמיתית בעסק שלהם, משום שהם מבצעים באופן לא מודע שיווק גרוע.
שיווק גרוע מסיט את בעל העסק מתחום העיסוק האמיתי שלו אל מלאכת שיווק העסק שלו. שיווק גרוע מנתק את בעל העסק מליבת העסקים שלו, מהמקצוענות שלו, מההנאה שלו והמשורשים התעסוקתיים האמיתיים שלו – ולכן הוא אינו אפקטיבי וברוב המקרים הוא מזיק ואף מביא לנפילת עסקים רבים.
וטיפ לסיום: אל תשווקו את עצמכם – פשוט תעבדו טוב. אל תדברו על העבודה שלכם – פשוט תעבדו עוד ועוד.
|