ניהול שוטף
מי שרוצה לטפס לדרגות ניהול בכירות – חייב ללמוד את סודות הניהול השוטף / מאת יואב ברנזון
ניהול שוטף וניהול ריכוזי
ההבדל בין ניהול שוטף וניהול ריכוזי הוא פשוט: ניהול שוטף הוא ניהול מתמשך, מטפח ורציף ואילו ניהול ריכוזי הוא ניהול קטוע, משימתי וחד-פעמי.
מנהלים "שוטפים" הם מנהלים מטפחים. הם דואגים באופן רצוף ומתמשך לטפח את היחסים הטובים שלהם עם העובדים שלהם, את סביבת העבודה שלהם, את האווירה החיובית במקום העבודה ואת הזרימה השוטפת של העבודה. לעומתם, מנהלים "ריכוזיים" הם מנהלים משימתיים – הם מבצעים משימה בכל הכוח האפשרי ואז הם נחים, הם מרכזים כוחות בנושא אחד ובינתיים מזניחים את הטיפול בחמישה דברים אחרים, הם אינם מקדישים זמן ומחשבה לטיפוח סביבת העבודה שלהם, הם מתקשים לטפח יחסים טובים ומתמשכים עם העובדים שלהם והם יוצרים אווירה לא נעימה ולחוצה בסביבת העבודה שלהם.
ביצועיזם, פתיחות ושקיפות
שימו לב, ככל שעולים בדרגות הניהול – כך רואים יותר ויותר "מנהלים שוטפים" ופחות ופחות "מנהלים ריכוזיים". מנהלים שוטפים הם מנהלים איכותיים יותר, יעילים יותר, בעלי יחסי אנוש גבוהים יותר, מדוייקים יותר ומקצועניים יותר. לעומת זאת, מנהלים ריכוזיים הם מנהלים טכניים יותר, "כבדים" ומורכבים יותר, מתקשים ביחסי אנוש, אגרסיביים מדי, ללא ממוקדים מספיק ולא מקצועיים דיים.
זכרו, בעידן המודרני יש ללמוד כיצד להגביר את יכולת הביצוע שלנו, את הפתיחות שלנו ואת השקיפות שלנו. ככל שנהיה אפקטיביים יותר בעבודה, ככל שנגלה שיתוף פעולה עם הדרגים שמתחתינו ומעלינו וככל שהתקשורת שלנו תהיה זורמת, שוטפת, כנה ופתוחה יותר – כך גם נעלה בסולם הדרגות ונטפס מעלה לניהול בכיר.
הדרך להצלחה עוברת דרך ניהול ביזורי ושוטף
ניהול ריכוזי הוא נחלת העבר – ניהול שוטף הוא ההווה והעתיד. אם ברצונכם להצליח במקום העבודה שלכם – למדו את סודות הניהול השוטף: גלו דוגמה אישית, הקרינו מרץ, התלהבות וחיוביות, אף פעם אל תפחדו מעבודה קשה, גלו אכפתיות אמיתית כלפי העובדים שלכם, טפחו את סביבת העבודה שלכם, צרו אווירה חיונית וטובה סביבכם, היו כנים ואמיתיים תמיד.
שימו לב, למנהל ריכוזי פחות אכפת מהאנשים שתחתיו ויותר אכפת מעצם המשימה שלפניו. למנהל ריכוזי פחות אכפת מסביבת העבודה ויותר אכפת מהתוצאה הסופית של העבודה. למנהל ריכוזי פחות אכפת מהאווירה החברתית במקום העבודה ויותר מהשורה התחתונה. לעומת זאת, למנהל שוטף אכפת קודם כל מהאנשים, מסביבת העבודה ומהאווירה במקום העבודה – ולכן דווקא הוא זה שמגיע לתוצאות אפקטיביות הרבה יותר מהמנהל הריכוזי.
וטיפ לסיום: ניהול שוטף הוא ניהול זורם, הרמוני וקל – משום שהוא שיטתי ויומיומי. ניהול ריכוזי הוא מעיק, לא נעים ומלחיץ – כי הוא פועל בשיטת "הזבנג וגמרנו".
|