יואב ברנזון
                   מטפל זוגי ויועץ עסקי  050-5558535 
  
 
                                בית | אני | השיטה | טיפול | הכל | אתם | חיפוש | קשר
 
 
עיר ללא רכבים 
 
תל אביב יכולה להפוך לעיר לאנשים במקום לעיר לרכבים - כיצד? / מאת יואב ברנזון
 
  
רעיון 1 - להקצות נתיב אחד לאופניים, בכל העיר
 
מדינת ישראל דוחסת 300 אלף רכבים חדשים בשנה למערכת הכבישים שלה. לא משנה כמה כבישים נסלול - הפקקים רק ילכו ויגדלו כל שנה, משום שקצב סלילת הכבישים תמיד יהיה נמוך בהרבה מהקצב המבהיל של ייבוא רכבים חדשים.
 
במקום זאת, ניתן לתעדף אופניים ותחבורה ציבורית חדשנית על פני רכבים. אחד הצעדים הפשוטים והקלים לביצוע תיעדוף חכם כזה היא "לגזול" נתיב תחבורה אחד מהרכבים לטובת האופניים. בצורה הזו תל אביב (ויתר הערים הגדולות) יהפכו ל"ערי אופניים" ולא לערים של פקקים, צפירות ופיח. בעיר שבה ישנה מערכת מסלולים לאופניים שהיא רחבה, בטוחה ומסודרת - חלק גדול מהתושבים ירגישו בטוחים מספיק לנסוע באופניים לכל מקום בעיר במקום לצאת עם הרכב ולהכביד על הפקקים. הדבר יתרום גם לבריאות התושבים שיעסקו בפעילות ספורטיבית, גם יחסוך בזמן פקקים, בזיהום ובדלק, גם יעלה את תחושת הרווחה הכללית של התושבים ובעיקר - יפחית את מספר תאונות הדרכים בהם מעורבים רכבים והולכי רגל.
 
 
 
רעיון 2 - להקים מערכת רכבלים לאורך העיר
 
תחבורה ציבורית היא דבר הכרחי לערי ענק דוגמת תל אביב. אולם, רכבת תחתית היא רעיון נושן, יקר ואיטי להחריד לביצוע. במקום זאת, ניתן להקים מערכת רכבלים בעיר שתאפשר למאות אלפי אנשים לנוע בעיר בחופשיות ובזול (כמובן ללא פקקים) ולעיר עצמה כמעט לא להרגיש או להיפגע מתהליך ההקמה של אותה מערכת תחבורה (כיוון שהיא מקבילה בעלותה ובמאפייניה להקמת מערכת עמודי חשמל בעיר).
 
ניתן להקים מערכת של רכבלים סגורים, כמו קפסולות של 4 אנשים, התלויים על עמודים לאורך הרחובות הקיימים בגובה ארבע-חמש מטרים בעלויות נמוכות ובמהירות מפתיעה. ניתן כמובן גם לפרוס אותה ללא סוף (ולא רק בציר אחד כפי שבדרך כלל קורה עם רכבת תחתית אלא במספר רחב של צירים ואזורים) ולמעשה להקים סוג של "מפלס עילי" פנוי הנמצא באוויר ומקביל למפלס התחתי (זה הנמצא במפלס הרחוב שבו נמצאים הרכבים והאופניים) ולנצל גם אותו לתנועה בהיקפים גבוהים.
 
 
 
רעיון 3 - להפוך את כיכר רבין לכיכר טיימס סקוור
 
כיכר רבין היא לב העיר תל אביב. גם מבחינה גיאוגרפית וגם מבחינה היסטורית. כל הדברים הגדולים קרו שם (כולל רצח רבין למרבה הצער) ומן הסתם יקרו שם. אולם רוב ימי השנה הכיכר שוממת ואפילו לא מזמינה. היא נראית נטושה וחסרת חיים. בניין העירייה המוצב בשוליה גם הוא עומד מיותם ואטום, לא מזמין ולא מתקשר עם סביבתו ועם האנשים הרבים העוברים באזור שלו.
 
במקום זאת, ניתן להציב מסכי פרסום ענקיים על כל חזית בניין העירייה הפונה לכיכר וגם בבניינים הפזורים סביב הכיכר ופונים אל הכיכר עצמה. באמצעות צעד פשוט כזה הכיכר תהפוך לחוויה מרתקת ומרגשת של מסכי 360 מעלות שיהפכו את הכיכר ממקום נטוש למקום בעל משמעות מרגשת ומעשית לכל תושבי העיר. באמצעות המסכים הללו העירייה תוכל להשיג כמה מטרות: גם הכנסות ענק מפרסום שיזרמו לקופת העירייה, גם מרכז קשר לתושבים שיציג עדכונים או התראות או מידע חיוני לציבור מטעם העירייה או גופים מטעמה וכמובן המסכים ישמשו תפאורה מושלמת לאירועי ענק המתקיימים בכיכר וישרתו כל אירוע או מיזם שיעשה שימוש בכיכר.
   
 
 
רעיון 4 - להפוך את החניונים לפארקים
 
כל עוד העירייה והמדינה מעדיפים את הרכבים על פני האופניים או הרכבת התחתית (הרכבלים ליתר דיוק) העירייה נאלצת להשקיע כסף רב בבניית חניונים ולהקצות לכך שטחים נרחבים מעל ומתחת לאדמה.
 
במקום זאת, ניתן לבטל את מרבית החניונים העיליים ולהפוך אותם לפארקים ירוקים לרווחת האזרחים. כך העירייה גם תגדיל את השטחים הירוקים בעיר, גם תשדר מסר ברור שבו היא מעדיפה תחבורה נקייה וגם תהפוך את העיר לעיר של אנשים ולא לעיר של פיח, פקקים, צפירות, חניונים ועצבים.
  
 
וטיפ לסיום: עיר היא מקום לאנשים ולא לרכבים. חבל שבעיריית תל אביב שכחו את זה. אבל תמיד ניתן להיזכר ואף פעם לא מאוחר לממש את העיקרון הפשוט שאומר: עיר אמורה להיות כמו קיבוץ אחד גדול. קיבוץ של אנשים.  
 
עשו לנו לייק והפיצו את המאמר בקרב החברים שלכם
 
                   לתשומת לבכם
 
                              לתיאום מפגש אבחון במחיר אטרקטיבי חייגו עכשיו 050-5558535
                              לשליחת שאלה אישית לחצו כאן
                              למחמאות על הפוסטים לחצו כאן
                             לקבלת פוסטים חדשים ועדכונים מרתקים לחצו כאן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
האתר נבנה במערכת 2all בניית אתרים - www.2all.co.il