יואב ברנזון
                   מטפל זוגי ויועץ עסקי  050-5558535 
                             בית  |  אני  |  השיטה  |  טיפול  |  הכל  |  אתם  |  חיפוש  |  קשר
 
                                
 
 
האלימות הנסתרת 
 
ברוב מערכות היחסים יש שני סוגים של ביטויים אלימים - האחת גלויה והשנייה נסתרת. מהן? / מאת יואב ברנזון
 
  
האלימות הגלויה - צעקות, עצבים, קללות ומכות
 
רוב האנשים מכירים את האלימות הגלויה של החיים. אלימות שבאה לידי ביטוי בצעקות, בקללות, בשפה נמוכה, בהתקפי זעם וכעס ולעיתים אף בקללות נמרצות.
 
הסוג הזה של האלימות זוכה כמובן לגינוי וליחס ביקורתי מצד החברה. הוא אינו "קביל" או לגיטימי והוא בהחלט נמצא במודעות של אנשים, של החברה ושל מרבית הזוגות.
 
 
 
האלימות הנסתרת - שתיקות, התעלמות, זלזול ואפאטיות
 
אבל לצדה קיימת גם האלימות הנסתרת, השקטה. זו שלא ניתן להצביע עליה בצורה בולטת וברורה, לשים עליה את האצבע, להפוך אותה "לבלתי קבילה" ולמסוכנת.
 
האלימות הנסתרת כוללת שתיקות, התעלמות מבני הזוג, אפטיות, זלזול, חוסר כבוד והתעלמות מוחלטת מהצד האחר. אמנם, לא ניתן לקרוא לכך אלימות פיזית או מילולית ברורה, אך זו בהחלט אלימות פסיכולוגית המערערת ומנמיכה את כל מי שכלפיו היא מופנית.
 
 
 
כלים שלובים
 
במידה רבה, ישנו קשר והתאמה בין אלימות גלויה לאלימות נסתרת. בבית שבו קיימת אלימות נסתרת קרוב לוודאי שתהיה גם אלימות גלויה, ולהיפך: בבית שבו לא קיימת אלימות נסתרת הסיכוי לאלימות גלויה הוא נמוך. 
 
מדובר בסוג של כלים שלובים - שני סוגים של אלימות המהווים את שני הצדדים של המטבע. כדי לדכא או להפחית את האלימות הזוגית יש להדביר את שני הסוגים של האלימות, לא רק סוג אחד. חיסול אלימות גלויה ללא חיסול האלימות הנסתרת יוביל לאורך זמן לחזרתה של האלימות הגלויה. 
   
 
 
דוגמה, שימור לקוחות
 
ניקח לדוגמה מציאות מוכרת להרבה אנשים מתחום שירות הלקוחות. כאשר חברה מסחרית מתנהלת בצורה בוטה, גסה, מזלזלת ונצלנית כלפי הלקוחות שלה (אלימות נסתרת) - היא תזכה למבול של תלונות מצדם. לקוחות יתקשרו ללא הפסק למוקד שירות הלקוחות ויביעו את כאבם וזעמם. במצב דברים כזה, ככל שההתעלמות, חוסר האמפטיה וחוסר היחס מצד נציגי החברה יימשכו - כך גם הטונים מצד הלקוחות ילכו, יעלו ויחריפו (אלימות גלויה).
 
בדיוק מהסיבה הזו רוב החברות הגדולות הקימו מערך של "שימור לקוחות". בשימור הלקוחות יושבים אנשים שהם לחלוטין לא אלימים ברמה הפסיכולוגית. אלה אנשים שמוכשרים להיות אמפטיים, מכילים, מבינים, תומכים, קשובים ומסייעים. אנשים אלה יודעים לקבל שיחה נזעמת מלקוח עצבני שעוד מעט עומד "להפוך שולחן" ובמהירות וביעילות לגרום לו להתרכך, להפסיק להתעצבן, להקשיב ואפילו להישאר לקוח נאמן של החברה וכל זאת באמצעות הכלה, תמיכה, הבנה, עזרה, כבוד ואכפתיות. זוהי דוגמה אמיתית מהחיים כיצד על ידי אי אלימות נסתרת ניתן להדביר אלימות גלויה.
  
 
וטיפ לסיום: כשזוג מנהל מריבות קשות בבית, סימן ששני הצדדים עושים שימוש בסוג גלוי או נסתר של אלימות. כדי להפסיק את החיים הזוגיים האלימים יש להדביר את שני סוגי האלימות, הגלויה אך גם הנסתרת, משני הצדדים של המתרס. במקומם, יש להעצים את המקום האמפטי, המכיל והאכפתי.
 
עשו לנו לייק והפיצו את המאמר בקרב החברים שלכם
 
                   לתשומת לבכם
 
                              לתיאום מפגש אבחון במחיר אטרקטיבי חייגו עכשיו 050-5558535
                              לשליחת שאלה אישית לחצו כאן
                              למחמאות על הפוסטים לחצו כאן
                             לקבלת פוסטים חדשים ועדכונים מרתקים לחצו כאן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
האתר נבנה במערכת 2all בניית אתרים - www.2all.co.il