ניהול נכון של החיים הוא בעל חשיבות נפשית ובריאותית קריטית - מדוע? / מאת יואב ברנזון
מהן התוצאות השליליות של ניהול גרוע?
ניהול לא יעיל, בזבזני, היסטרי ולא עקבי, מוביל לשורה ארוכה של תוצאות שליליות בכל תחומי החיים:
1. עומס מצטבר על המוח כי דברים אינם מטופלים עד הסוף או מוזנחים וישנה הצטברות הולכת וגדלה של בעיות לא פתורות.
2. החלשה משמעותית של היכולת להתמודד עם מטלות פשוטות כי כל דבר הופך להיות מורכב ומסובך.
3. פחד ושיתוק בכל הנוגע לקבלת החלטות ופיתרון בעיות בצורה מהירה וחדה.
4. סרבול של החיים וצמצום היכולת לפעול בכל תחומי החיים עד כדי כך שהחיים הופכים מוגבלים וצרים יותר ויותר.
5. ההימנעות מקבלת החלטות יוצרת הפסדים כלכליים, חובות, מחלות סימפטומטיות, כפייתיות (OCD) ומאבקים בלתי פוסקים עם אנשים.
ניהול גרוע נובע מפחד לקבל החלטות
מנהלים גרועים הם אנשים שלא רק שהם פוחדים לקבל החלטות אלא שהם נמנעים בכל הכוח מקבלת החלטות קשות ובורחים מהכרעות מתבקשות. התוצאה היא שהם יוצרים "עומס ניהולי" שפירושו צבירה אינסופית של החלטות שממתינות לביצוע ואינן מתבצעות.
העומס הזה יוצר "פקק" לא רק במציאות אלא גם במוח ובגוף והפקק הזה מוביל לשורה ארוכה של נזקים ותוצאות גרועות: תחושה של תשישות ועייפות כרונית, חוסר יכולת לקדם דברים, קושי להוביל שינויים, תחושה שהכל תקוע וממתין, חוסר תקווה ומצב בו החיים הופכים לסוג של מעגל שחוזר על עצמו ואינו מוביל לשום מקום.
ניהול יעיל - חיים פשוטים
בבסיס תורת הניהול הנכון עומדת ההנחה שחיים פשוטים פירושם חיים בריאים. בניהול יעיל ונכון המטרה היא פישוט והפשטה של החיים והפיכתם למיידיים ולנגישים. במקום סרבול - פשטות. במקום בירוקרטיה פנימית - מעשים. במקום פחדים - ביטחון ותעוזה.
ניהול יעיל מבוסס על כמה עקרונות פשוטים ליישום:
1. כל מה שלא נחוץ או לא עושים בו שימוש - נזרק כדי לא לתפוס מקום ולא לייצר עומס או בעיות לוואי.
2. המטרה החשובה ביותר היא לא ליצור "פקקים", עיכובים או תקיעות בקבלת החלטות גם במחיר שתתבצע מדי פעם טעות.
3. סדר, משמעת וניקיון מופתי הם תנאי הכרחי לניהול נכון ולכן הם חייבים להישמר כל הזמן.
4. במטרה לחסוך כמה שיותר מאמץ ואנרגיה יש לוותר מראש על מאבק בשם עקרונות "צודקים" ויש לעשות הכל כדי להימנע מקונפליקטים מיותרים.
לנקות את השולחן
מי שרוצה לחיות חיים בריאים, מי שרוצה להיות מנהיג טוב לחיים שלו, מי שרוצה לנווט את חייו בצורה בוטחת ואנרגטית, מי שרוצה להתקדם - חייב להיות מנהל טוב של עצמו ושל חייו.
הדרך לעשות זאת היא "לנקות את השולחן" כך שלעולם לא יישארו עליו "עניינים" לא פתורים, להקפיד לסגור את היום כשכל הבעיות שעל הפרק נסגרו או לכל הפחות טופלו, להקפיד על סדר וארגון ולהימנע בכל הכוח מבזבוז אנרגיה וממאבקים "צודקים" או מאבקי אגו. כדי להגיע למצב שבו החיים זורמים במהירות וללא תקלות יש להקפיד לזרוק, לוותר ולשחרר את כל מה שמיותר ולהשאיר רק את מה שהכרחי, קריטי, חשוב ורלבנטי לרגע הזה.
וטיפ לסיום: בניהול גרוע - 90% מהזמן מיועדים בלית ברירה לטיפול בבעיות שלא טופלו והוזנחו, בקונפליקטים ובמאבקים, בוויכוחים, בשריפות שיש לכבות ובמצבי חירום בלתי פוסקים. בניהול טוב - 90% מהזמן מיועדים למנוחה, הנאה, למידה ועניין.
עשו לנו לייק והפיצו את המאמר בקרב החברים שלכם
|