יואב ברנזון
                   מטפל זוגי ויועץ עסקי  050-5558535 
                             בית  |  אני  |  השיטה  |  טיפול  |  הכל  |  אתם  |  חיפוש  |  קשר
 
                                
 
 
שינוי קטן
 
לעיתים קרובות, כדי להצליח מבחינה מקצועית יש לבצע שינוי קטן בלבד - הכיצד? / מאת יואב ברנזון
 
 
בייסבול
 
בסרט "מאניבול" מסופר על קבוצת בייסבול כושלת המגיעה לפיסגה והופכת לסיפור של הצלחה בזכות שינוי קטן שהכניס המאמן שלה בשיטת גיוס השחקנים. הסיבה לשינוי הייתה חוסר ברירה. הסתבר שבשיטת הגיוס הרגילה לקבוצה אין מספיק כסף לשלם לשחקנים "גדולים" ונחשבים ולכן היא הייתה חייבת לאמץ שיטה חדשנית שתאפשר לה לגייס שחקנים זולים ואנונימיים, אבל בעלי כישרון ויכולת.
 
הלקח מהסרט הוא מדהים בפשטותו: אם אתם עושים משהו שאינו מוביל אותכם להצלחה אתם חייבים לשנות את שיטת הפעולה שלכם, ורצוי שזה יהיה משהו קטן ולא דווקא משהו גדול. 
 
 
 
שינוי קטן הוא שינוי של זווית העבודה
 
רוב האנשים הנתקלים במשבר תעסוקתי או בקשיים כלכליים בעסק מנסים לחשוב "בגדול". הם מתכוננים להסבה מקצועית, לנטישה של כל המקצוע או למהלך "דרמטי" של שינוי והגדלת העסק שיגזול מהם כספים רבים ויחייב אותם ליטול הלוואות, סיכונים וחובות - מתוך תקווה ששינוי גדול יוביל גם לשינוי גדול בתוצאות העסקיות שלהם. פעמים רבות, אנשים מאמינים שמה לא עבד בקטן יעבוד בגדול, והם מרחיבים את העסק הכושל שלהם ומגדילים את המינוף שלו רק מתוך תקווה שהדבר יוביל לזרם של הכנסות גדולות יותר.
 
ברוב המקרים, זוהי דרך שגויה ובזבזנית שרק מסבכת את המצב עוד יותר ומובילה לקריסה מהירה יותר. הדרך הנכונה והחכמה יותר היא לבצע שינוי קטן דווקא, שינוי נקודתי בשיטת העבודה, שינוי של "זווית" העבודה, שינוי בהנחות היסוד של העסק - ולקבל תוצאות דרמטיות. למשל, לשנות את תמחור המוצרים באופן דרסטי, או למשל, לשנות את אופי השירות או לשנות את סוג המוצר או את סגנון תפעול העסק.    
 
 
 
שיטת העבודה משתנה
 
לפני שאתם מרימים ידיים ועוזבים את המקצוע שלכם - בדקו אם יש באפשרותכם לעשות שינוי קטן באופן ההתנהלות שלכם, שינוי שיכול להוביל אותכם להצלחה מחודשת.
 
לדוגמה, לפעמים עסק יכול להיות תקוע רק בגלל תמחור שגוי של מוצרים. תמחור גבוה מדי של מוצרים יכול ליצור בעיה שיווקית, בעיה בתפעול, בעיה תזרימית וכתוצאה מכך - אפילו קריסה מהירה. לעומת זאת , תמחור נכון יכול להשפיע בצורה דרמטית על טיב העסק ועל תוצאותיו. שימו לב לדוגמה הבאה, לאחרונה נפתחה בתל-אביב חנות פלאפל שמוכרת מנה ב-6 שקלים בלבד, מחיר נמוך דרמטית מכל המתחרים. בעל העסק הסביר שמאז שהוריד את המחיר למנה רווחיו גדלו מאוד, משום שהביקוש לפלאפל הזול שהוא מציע עלה בצורה מטאורית והוא מוכר למעלה מאלף מנות ליום. או למשל, חברת גולן טלקום פתחה את שוק הסלולר לתחרות והפכה לשחקן מרכזי בשוק החדש רק בגלל שחתכה את המחיר של מנוי ל-89 שקלים לחודש. התמחור החדש עשה את כל ההבדל, למרות שכל יתר מרכיבי השוק נותרו בעיניהם ולא השתנו, והיא אפשרה לגולן טלקום להשתלט על נתחים משמעותיים בשוק רק בגלל שיטת התמחור החדשה שלה. 
   
 
 
כל עשור בערך עלינו לאמץ זווית חדשה למקצוע
 
בעולם העבודה המודרני שהוא עולם משתנה ודינמי ביותר, כל עשור מחייב אותנו לבצע שינוי משמעותי - גם אם הוא קטן - באופן שבו אנחנו עובדים או בדרך בה אנחנו מנהלים את העסק שלנו או פועלים במקצוע שלנו.
 
מי שאינו מבצע את השינוי - עלול פשוט להימחק ולסגור את העסק. אבל, מי שמבצע את השינויים המתבקשים - לא רק שורד, אלא מתחיל לשגשג ולהצליח משום שהוא התאים את עצמו לנסיבות המשתנות.
 
 
וטיפ לסיום: שינוי קטן, אבל מהותי, יכול להוביל לשינויים דרמטיים ומשמעותיים ביותר מבחינה עסקית, מבלי להידרש להשקעה גדולה או למאמץ עצום. לעומת זאת, שינויים גדולים גוזלים בדרך כלל המון אנרגיה והשקעה, והם כרוכים בהלוואות, במינוף, בחובות ובקשיים המובילים בדרך כלל לקריסה כלכלית.
 
עשו לנו לייק והפיצו את המאמר בקרב החברים שלכם
 
                   לתשומת לבכם
 
                              לתיאום מפגש אבחון במחיר אטרקטיבי חייגו עכשיו 050-5558535
                              לשליחת שאלה אישית לחצו כאן
                              למחמאות על הפוסטים לחצו כאן
                             לקבלת פוסטים חדשים ועדכונים מרתקים לחצו כאן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
האתר נבנה במערכת 2all בניית אתרים - www.2all.co.il