|
תשוקה, אהבה והיגיון
תשוקה
תשוקה היא אינסטינקט חייתי ומהיר. תשוקה נובעת מהחלק החייתי, והפרימיטיבי, הילדותי והנחות ביותר של האדם. אורך החיים שלה הוא מיידי, וכשם שהיא מופיעה היא גם נעלמת ללא הסבר או סיבה.
תשוקה באה לספק צרכים פיזיולוגיים מיידיים ולא מעבר לכך. היא מבוססת כולה על צרכי הגוף הנמוכים והחייתיים ביותר כמו אוכל, מין, כוח ושליטה ואין בה שום עומק או משמעות מעבר לסיפוק המיידי.
אהבה
אהבה היא רגש בעל כושר עמידות בינוני. האהבה נובעת מהחלק הנפשי והדימיוני של האדם. היא אינה אמיתית לחלוטין אך גם לא שקרית לחלוטין ולכן היא כה מבלבלת, כי היא שוכנת בטווח הביניים שבין המציאות לדימיון.
אהבה באה ספק צרכים נפשיים של האדם, וטווח העמידות שלה אינו לטווחים הארוכים אלא בינוניים בלבד. היא אינה מסוגלת לשרוד לכל החיים או לטווח של שנים רבות אלא למספר חודשים או שנים בלבד.
היגיון
היגיון הוא הדבר הממשי ביותר הקיים. אורך החייים שלו הוא ארוך מאוד, לעיתים לכל החיים. ההיגיון נובע מהצד הגבוה והמפותח ביותר של האדם והוא מסמל את ההבדל הגדול בין האדם לבין כל יתר המינים והחיות.
בזכות ההיגיון האדם הפך את עצמו למין המפותח והמתקדם ביותר על פני כדור הארץ. כל בני האדם סוגדים בסופו של דבר לאנשים החכמים והפיקחים ביותר. ההיגיון נועד כדי לספק צרכים מנטאליים ורוחניים גבוהים ביותר ולתת מענה לצרכים המפותחים והגבוהים ביותר של האדם.
מצא את ההבדלים
תשוקה היא דבר שטחי ביותר, נחות, חסר משמעות וחסר טעם. אורך החיים של תשוקה הוא שניות עד דקות, ולכן תשוקה מתחלפת בכל רגע ורגע, מאבדת עניין במושא התשוקה שלה ומחפשת מושא תשוקה חדש ומרגש יותר.
אהבה היא דבר עמוק מתשוקה, אבל היא עדיין תופעה זמנית, דימיונית ותנודתית שעשויה להשתנות די מהר ולכן לא ניתן להסתמך עליה באמת. זו הסיבה מדוע אנשים רבים שנוגעים באהבה נפגעים ממנה, מתפכחים בגללה, חווים אהבות נכזבות ומבינים שהיא במידה רבה אשליה. אהבה מבוססת על הנאה ועל נוחות ולכן היא יכולה להשתנות, לאבד מצורתה או פשוט לגווע ולמות. לעומת זאת, היגיון הוא דבר עמוק ביותר, מפותח, עוצמתי ומאוד יציב ועקבי בעל שרידות אדירה ואורך חיים גבוה ביותר. ההיגיון הבסיס לכל הציויליזציה האנושית ולכל שפע האפשרויות שהאדם המודרני יצר עבור עצמו.
וטיפ לסיום: לאורך כל ההיסטוריה האנושית, המין האנושי הלך בסופו של דבר תמיד אחרי הראש והשכל, ההיגיון והרציו כי הם הוכיחו את עצמם לאורך מאות בשנים. כל יתר הדברים מתגמדים לעומת העוצמה והחשיבות של ההיגיון ולכן הם גם כפופים לו.
|
|
|