חשיבה מסחרית
מהי חשיבה מסחרית ומה ההבדל בינה לבין ידע? / מאת יואב ברנזון
ידע
ידע הוא אינפורמציה נצברת המאוחסנת בראש ואינה בהכרח משרתת את הצרכים או האינטרסים המעשיים שלכם. ידע הוא מצבור שבמרבית המקרים הוא מיותר ואינו משמש לשום תכלית מעשית.
מרבית האנשים צוברים ידע מתוך הנחה שידע יעניק להם את הצרכים שלהם. הם משוכנעים שידע הוא כוח ולכן ככל שיהיה להם יותר ידע כך הם ישיגו ממון, רווחה, הצלחה, בית, רכב וזוגיות מצוינת. למרבה הצער, ידע נרחב או ידע אקדמי אינו מאפשר לכם בהכרח לקנות במכולת, ובעידן המודרני תגלו שידע אינו בעל ערך מעשי כלל.
חשיבה מסחרית
חשיבה מסחרית היא היכולת לחשוב בצורה שמקדמת את הצרכים המעשיים שלכם בחיים. רק באמצעות חשיבה מסחרית תוכלו להשיג רווחה כלכלית.
חשיבה מסחרית אינה עוסקת בצבירת ידע אלא רק בתכנון צעדים פשוטים במטרה להשיג יותר רווחה כלכלית, יותר הישגים כספיים ויותר אפשרויות בחיים.
3 שלבי החשיבה המסחרית
חשיבה מסחרית היא חשיבה מאוד פשטנית ופשוטה, ולכן אנשים בעלי חשיבה מסחרית אינם בהכרח אנשים עמוקים, משכילים או גאונים. הם פשוט יודעים לחשוב בצורה מסחרית.
לחשיבה מסחרית ישנם 3 שלבים בסיסיים:
שלב ראשון: איפה הכסף? אנשים בעלי חשיבה מסחרית יודעים לשאול תמיד את השאלה הבסיסית והיא היכן נמצא הכסף והיכן הוא אינו נמצא, כדי שיוכלו למצוא כסף במהירות מבלי לבזבז זמן ומשאבים בחיפוש עקר אחר כסף.
שלב שני: איך אני משיג את הכסף? אנשים בעלי חשיבה מסחרית שואלים אילו צעדים מעשיים יש לבצע כדי להשיג את הכסף.
שלב שלישי: איך אני משיג עוד כסף? אנשים בעלי חשיבה מסחרית שואלים אילו צעדים יש לבצע כדי להשיג עוד יותר כסף.
עברו לחשיבה מסחרית
מרבית האנשים בעלי ידע רב הם אנשים שאינם יודעים כיצד להשיג ממון רב. לעומת זאת, מרבית האנשים בעלי חשיבה מסחרית הם דווקא אנשים פשוטים ביותר, שיודעים לחשוב בצורה מסחרית ומשיגים ממון רב במהלך חייהם.
אם ברצונכם לשנות את מצבכם הכלכלי ולחיות חיים של רווחה כלכלית עליכם תחילה להשקיע את האנרגיה שלכם לא בצבירת ידע או חכמה אלא בחשיבה מסחרית ממוקדת ואפקטיבית.
וטיפ לסיום: מי שחושב מסחרית מגיע לכסף. אם עד היום לא צברתם ממון רב סימן שאינכם יודעים לחשוב בצורה מסחרית ושאין לכם השכלה פיננסית.
|