אומנות השיווק והמכירה
מה הבדל בין שיווק למכירה וכיצד רוכשים מיומנות בתחומים אלה? / מאת יואב ברנזון
שיווק - יציאה לצייד ויצירת הזדמנויות
שיווק פירושו יציאה החוצה אל שדה הציד העסקי ויצירת הזדמנויות עסקיות חדשות עבור העסק או החברה בה אתם עובדים.
שיווק מתמקד ביצירת מצבי מכירה פוטנציאליים אל מול לקוחות חדשים וקיימים, אולם הוא אינו עוסק כלל באומנות המכירה עצמה.
מכירה - הכנעת הטרף וסגירת עסקה
מכירה היא מצב הפוך לשיווק. במכירה איננו יוצאים החוצה אל מרחב הציד העסקי אלא אנו דווקא ממתינים "בפנים" אל הטרף שיבוא אלינו.
מכירה היא פעולה של יצירת היחסים עם הלקוח, התגברות על החששות והסייגים שלו וסגירת כל הפרטים הטכניים המאפשרים עסקה כלכלית עם לקוח.
אומנות השיווק - טיפים חשובים
כדי להיות איש שיווק מעולה עליכם ללמוד להיות יצירתיים, לדעת כיצד להניע אנשים, לגעת בהם בצורה רגשית וליצור אצלם עניין ראשוני בשירות או במוצר שאתם מנסים לקדם.
שיווק עוסק ברגשות, במטאפורות, ביצירת חזון גדול ומרשים, ביכולת לגרום לאנשים להאמין, להתלהב, להסתקרן, לרצות להתקרב ולבחון את המוצר או השירות שלכם.
אומנות המכירה - עקרונות חשובים
כדי להיות איש מכירות מעולה עליכם להיות מקצועניים, שירותיים, טכניים ודייקנים. עליכם לדעת להגמיש עמדות, לענות על הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי ולתת לו תשובה מתאימה על כל שאלה או סייג שיש לו מהשירות או המוצר שלכם.
מכירה עוסקת בפרטים הקטנים, במחיר, במועד ובמקום, ביכולת "לעבוד" יחד ובמידת האפשרות שלכם לענות על הצרכים הנקודתיים והספציפים שהלקוח שלכם זקוק להם כרגע.
וטיפ לסיום: כושר שיווק מעולה דורש יוזמה, אמונה ודימיון. כושר מכירה מעולה דורש פרטים, מקצועיות, שירותיות ומעשיות. ההבדל ביניהם הוא זה - שיווק היא פעולה מנטאלית, מופשטת ודימיונית שמבוססת על יוזמה בעוד שמכירה היא פעולה פרקטית, קונקרטית ומעשית המבוססת על שירות.
|