מיתוג, מיצוב ובידול
מיצוב
מיצוב הוא מיקום המוצר/השירות והגדרתו המדוייקת על הסקלה. לדוגמה, אם אתם נגרים אתם יכולים למצב את השירות שלכם כ"נגרייה" או כ"עיצוב רהיטים" או כ"ריהוט בהזמנה" או "מיטות ושידות".
למעשה, מיצוב הוא הגדרת השירות או המוצר שאתם נותנים בצורתו המדוייקת ביותר והמושכת ביותר. מיצוב חשוב כדי לתת את הכיוון המדויק לצרכנים לגבי השירות או המוצר שאתם מספקים. הוא מונע אי הבנות ובאמצעותו ניתן לפנות במדויק לפלח השוק שהוא הרלבנטי ביותר מבחינתכם.
מיתוג
מיתוג הוא למעשה השם והסלוגן שלכם. שם לדוגמה, "4 נגרים" או "דיזיין רהיטים". סלוגן לדוגמה, "עולם מדהים של רהיטים" או "הריהוט המושלם בשבילכם".
כל עסק חייב שם שמזהה אותו וכמובן סלוגן שהוא סוג של הבטחה, הצהרה או התחייבות של המותג.
בידול
בידול הוא הדגשת הייחודיות שלכם אל מול המתחרים הפוטנציאליים שלכם. באמצעות בידול אתם מדגישים במה אתם שונים מספקי שירותים או מוצרים הזהים לכם.
בידול נעשה באמצעות הדגשת היתרונות היחסיים שלכם, המומחיות הספציפית שלכם, השירותים המיוחדים שאתם מעניקים ואחרים לא.
אתם כמוצר
מיצוב, מיתוג ובידול הם מושגים חיוניים גם לעסק העצמאי שלכם אבל גם לחיים האישיים שלכם. אם תעשו שימוש במושגים אלה גם על עצמכם - תגלו שאתם מצליחים יותר בחיים.
מיצוב נכון ומדויק יכול להקל עליכם במשיכת בני זוג המתאימים לכם. מיתוג יכול לסייע לכם בניהול דייט מוצלח. בידול יכול להבליט אותכם מכל האנשים האחרים המחפשים יחד אתכם זוגיות.
וטיפ לסיום: בעולם המודרני חשוב לייבא מושגים מסחריים גם לחיים האישיים, הזוגיים והמשפחתיים.
|