שיווק רב-שכבתי
מהי האשליה המסוכנת שבשיטות השיווק הרב-שכבתי? / מאת יואב ברנזון
שיווק רב-שכבתי הוא פירמידה
כל חברות השיווק הרב-שכבתי מבוססות על משחק הפירמידה. משחק הפירמידה הוא משחק של היררכיה וניצול שבו הראשונים שנכנסים למשחק מנסים לנצל את אלה הנכנסים למשחק אחריהם ולגרום להם לעבוד עבורם.
המלכוד בשיווק רב-שכבתי הוא שכל אחד מהמצטרפים למשחק מפסיד בגדול, משום שכבר בנקודת הכניסה למשחק עליו לרכוש את מוצרי החברה בסכומים גבוהים, כך שהחברה עושה את הרווח המשמעותי שלה על כל שחקן בעוד שהשחקנים בדרך כלל לא רואים החזר על ההשקעה הגדולה שלהם במוצרי החברה בגלל הקושי למכור אותם.
המוצרים הרב-שכבתיים פשוט אינם טובים מספיק
הבעיה המרכזית של מוצרים הנמכרים בשיטה הרב-שכבתית היא שהם אינם טובים מספיק, ולכן לא תמצאו אותם אף פעם על מדפי החנויות. מוצרי השיווק הרב-שכבתי הם תמיד יקרים מדי או לא טובים מספיק ולכן הם אינם משווקים בצורה פשוטה, ישירה וגלויה כמו כל יתר מוצרי השוק החופשי.
למוצרי השיווק הרב-שכבתי תמיד מוסיפים סוג של מסתורין או מיסטיות כדי להצדיק את מחירם המופקע, אולם מסתורין זה אינו ניתן להעברה בשוק הפתוח של חנויות המוצרים, ולכן הוא נעשה רק במכירה פנים אל פנים.
אל תתפתו להכנסות פאסיביות – למדו להיות אקטיביים
הנחת המוצא של כל המצטרפים לחברות השיווק הרב-שכבתי מבוססת על הציפייה הכוזבת שניתן להרוויח סכומי עתק ללא שום מאמץ. זכרו, מי שחושב שניתן לקבל הכנסות פאסיביות פשוט טועה, כי אין דבר כזה.
אנשים רבים מפסידים את כל כספם בשל האשליה המסוכנת שבאמצעות שיווק מתוחכם הם יצליחו לגרוף לכיסם מאות אלפי שקלים מבלי שהם יצטרכו לתרום, לפעול או לעשות כמעט דבר בתמורה. זכרו, הכנסות פאסיביות הן אשליה מוחלטת. הדרך האמיתית היחידה להרוויח כסף בעולם היא לעבוד באופן אקטיבי במשך שנים ולתרום לעולם מוצר או שירות מעולה ההופכים את העולם ליפה יותר ואת החיים של אנשים לטובים יותר.
וטיפ לסיום: שיווק רב-שכבתי מנצל את תאוות הבצע של אנשים כדי לגרום להם לרכוש מוצרים גרועים באלפי שקלים.
|