מכירות
3 צעדים בסיסיים להצלחה אמיתית במכירות / מאת יואב ברנזון
(1) תנו משהו טוב
רוב האנשים מודעים לכך שהתמורה למכירות היא כסף אך מעט אנשים מודעים לכך שהתמורה לא תגיע אם במכירה עצמה לא יהיה משהו טוב שעובר מהמוכר אל הקונה.
קל מאוד להצליח במכירות אם המוצר או השירות שאתם נותנים הוא פשוט טוב. למעשה, ככל שהמוצר או השירות שלכם הוא טוב ואף מעולה, כך יהיה לכם פשוט וקל מאוד למכור אותו, כמעט ללא מאמץ. זכרו, "מוצר או שירות טוב" הוא מוצר או שירות שבאמת משפר את איכות ורמת החיים של הקונה בצורה משמעותית.
(2) תחליטו שאתם באמת רוצים לעזור לאחרים
הבסיס למכירה טובה היא כנות כוונות, רצון אמיתי להיטיב עם הקונה ומאמץ לסייע לו. אם אינם רוצים לעזור לקונה אלא רק לעצמכם – הסיכוי שתהפכו למוכרים טובים הוא נמוך ביותר, כמעט אפסי.
לעומת זאת, אם תפחיתו את תאוות הבצע שלכם ותחשפו את המניע הרגשי האמיתי שלכם למכירה, דהיינו שהקונה ייתרם מאקט המכירה שלכם ויקבל לידיו משהו שבאמת יכול לעזור לו – כך יהיה לכם קל, נעים ומתגמל רגשית למכור בידיעה שאתם תורמים לאחרים ויוצרים סביבכם מאגר של לקוחות מרוצים.
(3) למדו להגדיר את מה שאתם נותנים בצורה פשוטה וקליטה
הבסיס לתקשורת מכירתית היא להיות פשוט, רהוט וקליט. מסרים מורכבים, מסובכים וארוכים מחבלים בתקשורת המכירתית, מעלים את דרגת חוסר האמון מצד הלקוח הפוטנציאלי ומקשים מאוד על המכירותיות של המוצר או השירות שלכם.
השתדלו לעשות שימוש בשפה עממית, ברורה, לא מתנשאת ופשוטה להבנה. אל תנסו להרשים את הלקוח שלכם במונחים מפוצצים או להעמיס עליו אינפורמציה מיותרת וטרחנית. השתדלו לקצר במסרים, להסביר בתמצית, לענות בצורה עניינית בלבד ולשדר יציבות, שקט וביטחון עצמי.
וטיפ לסיום: מכירה היא אומנות אנושית שנובעת מהלב. כדי להיות אשף מכירות עליך למכור מוצר שאתה מאמין שהוא טוב במשפטים קליטים ומתוך כוונה טובה.